czwartek, 6 stycznia 2011

U W A G A !!! Kobieta za kierownicą!

      Wśród licznego grona stereotypów jest jeden, który szczególnie mnie drażni. Otóż istnieje przekonanie, że kobieta za kierownicą równa się katastrofa. W internecie jest wiele filmików, które pokazują kobiece 'umiejętności', oto jeden z nich. Faktycznie po jego obejrzeniu człowiek skłania się ku temu stereotypowi, no ale niewierze, że żadnemu z panów nie zdarzyła się żadna wpadka za kierownicą. Moim zdaniem zależy to od umiejętności i doświadczenia. Wiadomo, że nikt nie urodził się z prawkiem w ręku i że nauka czyni mistrza, a niestety większość kobiet jest weekendowymi kierowcami. W ten sposób nie mają warunków do kształtowania i doskonalenia swoich zdolności. W praktyce wygląda to tak, że przez cały rok, my kobiety, siedzimy na fotelu pasażera, a w okresie świąt panowie łaskawie dopuszczają nas do kółka i chcą 'zobaczyć w nas Kubicę'. Pytam się jakim cudem ? :P
        A teraz pora żeby zetknąć się z okrutną rzeczywistością (okrutną dla panów), a mianowicie mam na myśli moje ukochane statystyki. Ponad 80% wypadków drogowych wynika z winu mężczyzn, aż 85% pijanych kierowców to panowie. No cóż jak widzimy nikt nie jest doskonały.

Dla wszystkich pań którym zdarzyły się drobne wpadki chciałabym przetoczyć staropolską mądrość 'kto się nie przewróci ten się nie nauczy'. Więc drogie Panie walczmy o swoje bo praktyka czyni mistrza :)

5 komentarzy:

  1. Te statystyki wynikają z rozkładu płci za kierownicą, dużo więcej mężczyzn prowadzi, i pije, więc i dużo więcej uczestniczy w wypadkach. Powinnaś też podać jakim procentem prowadzących są mężczyźni, a jakim kobiety:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie masz Meju rację, ale chyba musisz przyznać, że to jest właśnie tak jak Ula napisała, że po prostu nas za tą kierownicę nie wpuszczacie! A poza tym z podobnych badań można się dowiedzieć, jak wygląda taki rozklad dla poszczególnych płci i nie wychodzi tu dla Was-mężczyzn zbyt kolorowo ;) Ja osobiście znam mnóstwo kobiet, które jeżdżą lepiej niż niejeden facet.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kobiety jeżdżą o wiele spokojniej przez co powodują mniej wypadków, jak wynika z powyższego. Niestety do kierownicy jesteśmy dopuszczane okazyjnie, co skutkuje chociażby problemem ze zwykłym zaparkowaniem. Ma także na to wpływ strach przed gwałtownymi ruchami kierownicą, które dla mężczyzny stanowią normę.........Podsumowując strasznie denerwuje mnie ten stereotyp. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. A ten stereotyp to wkurza mnie najbardziej. Szlak mnie trafia jak słyszę komentarze panów, że kobiety nie potrafią prowadzić samochodu. Mam ochotę komuś przyłożyć wtedy, najchętniej tym co tak mówią. Uważam, że kobieta może nawet lepiej jeździć samochodem od faceta. Przynajmniej mniej wypadków powodujemy na drogach.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jako świeżo upieczony kierowca mam zamiar walczyć z tym stereotypem :D i pokazać panom jak się jeździ... ale póki co żaden z panów boi się mi powierzyć auta.. czyli stereotyp górą :/

    OdpowiedzUsuń