niedziela, 9 stycznia 2011

Głupia jak blondynka.

Jesteś blondynką?
Przykro mi, może jeszcze tego nie zauważyłaś, ale jesteś głupia. Nieważne jakie masz IQ czy też wyniki w nauce. Jesteś głupia i nic nie można z tym zrobić.
Jesteś ładną blondynką?
Masz jeszcze większy problem, bo im blondynka ładniejsza- tym głupsza. No, niestety, takie życie. Nawet 'encyklopedia' ci to powie.
Nadal mi nie wierzysz? No cóż masz do tego prawo, jesteś przecież blondynką!

Zdziwilibyście się, ale wiele osób naprawdę tak myśli. Przeraża mnie fakt, że tak wiele ludzi kieruje się w życiu głupimi stereotypami. Zastanawiam się, skąd się one w ogóle biorą? Ten o blondynkach najprawdopodobniej zapoczątkowały kawały. Zadziwiające jak niewinne żarciki mogą wpłynąć na nasze życie.

A jakie jest moje zdanie na ten temat? No cóż głupota, głupota i jeszcze raz głupota i nie mam tu na myśli blondynek, tylko ten głupi stereotyp. Pomimo, iż mam ciemne włosy, to nie uważam, ażeby ich kolor, kolor skóry czy czegokolwiek mógł mieć wpływ na naszą inteligencję. Głupota, nie jest, aż tak wybredna i nie wybiera tylko dziewcząt o jasnych włosach, można by rzec, że jej przydział jest losowy. Możemy spotkać równie wiele głupich kobiet co i mężczyzn, blondynek i blondynów szatynek i szatynów, brunetek i brunetów, rudych a nawet i łysych nie omija (mam nadzieje, że nikogo nie pominęłam :P).
Na temat tego stereotypu jak i ich ogółu znalazłam naprawdę ciekawy artykuł, który chciałabym Wam gorąco polecić: Cała prawda o blondynkach.

Chciałabym poznać wasze zdanie na ten temat :) Może znajdzie się ktoś, kto ma inne światopoglądy?

11 komentarzy:

  1. Znam takie które mają IQ na poziomie torebki foliowej. Każde potwierdzenie stereotypu, jeszcze go utwierdza.

    Ze wstępu dowiedziałem się że jestem blondynką:(
    Idę się utopić do lasu.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja myślę, że ten stereotyp wziął się od tych dziewczyn, które naprawdę są albo zgrywają głupiutkie lalunie, a włosy farbują na blond. Tylko nikt nie zauważył, że większość z nich jest tleniona, a naturalnie ma ciemne włosy ;) A skoro blondynki są głupie, to rudzi ludzie - fałszywi! Więc pozdrawiam wszystkich rudych ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A łysi, mogli być rudzi!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam rozumieć że jesteś rudy i fałszywy? ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego co Mejo pisze można by wnioskować, że jest rudą łysą blondynką :p no i że niestety, ale wierzy w te stereotypy :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak się zastanawiam czy ludzie uznający ten stereotyp myślą, że jeśli naturalna blondynka przefarbuje włosy na czaro to przybędzie jej rozumu?
    Pozwolę sobie jeszcze dodać, że jeśli chcemy wierzyć, że blondynki są mniej inteligentne od brunetek to należałoby uznać że ludzie posiadający ciemną skórę (i nie mam tu na myśli osób regularnie korzystających z solarium) mają wyższe IQ od tych mających skórę jasną.
    I w ogóle totalna bzdura jakoby melanina miała jakikolwiek wpływ na inteligencję człowieka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Posługuję się nimi, nie zawsze, ale często. W przypadku gdy sprawa nie jest ważna, wolę pozwolić sobie na przyjęcie "paczki poglądów i postaw", niż samemu podjąć jakieś skomplikowane działanie poznawcze. Na tym polega ekonomia energii umysłowej.

    Mogłem najwyżej być rudy:D
    Skomentowałem wstęp który mówi mi że jestem blondynką. Uwierzyłem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem naturalną blondynką i jestem z tego powodu dumna, bo jeśli mam okazję spotkać jakiegoś faceta który ten stereotyp podziela to zazwyczaj po rozmowie ze mną musi sobie dobrze to przemyśleć. A tak przy okazji to mam niezły ubaw kiedy rozmawiam z takimi ludźmi a oni zdają sobie sprawę, że nie ze mną te numery :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie z Tobą te numery Bruner!

    OdpowiedzUsuń
  10. Głupota nie wybiera. Czy mądrość znajduje się w kolorze włosów czy jak? Stereotypy tylko przeszkadzają w normalnym funkcjonowaniu. Jak można nie znając człowieka ocenić go na podstawie śmiesznych poglądów.

    OdpowiedzUsuń
  11. a co znaczy że blondynka ma odrosty?
    znaczy że jej mózg jeszcze walczy :)

    OdpowiedzUsuń